09 октомври 2007

Министърът на вътрешните работи - в Съда, заради двукратен полицейски произвол върху свободата на словото

Чрез Министъра на вътрешните работи
До Върховен административен съд



Ж А Л Б А

от Петър Пенчев Троянски, член на Обществения съвет на Асоциация на свободното слово “Анна Политковская”

Относно: Мълчалив отказ на Министъра на вътрешните работи на Заявление за достъп до обществена информация - вх. 4533/20.09.2007 г. по описа на МВР


Уважаеми господа Върховни съдии,

На 20.09.2007 г. подадох Заявление по Закона за достъп до обществена информация(ЗДОИ) с входящ номер 4533/20.09.2007 г. по описа на МВР, с което поисках да получа копие върху хартиен носител на следната информация:

1. Протокол за полицейско предупреждение, който: Бе съставен на Площад “Независимост” в София от полицай, който не се представи, на 10.09.2007 г. срещу моята личност в качеството ми на съорганизатор и комендант на Събрание на открито, организирано от Обществения съвет на Асоциация на свободното слово “Анна Политковская”, съгласно Закона за събранията, митингите и манифестациите(ЗСММ), за което сме внесли изискуемото се законово Уведомление до Столична община(СО) с входящ № 4900-1094/04.09.2007 г. по описа на СО. Попълненият и подписан от няколко полицаи протокол го видяхме заедно с мои свидетели (в това число и от представения от мен пред полицаите като мой адвокат Иван Груйкин) - бе попълнен с моето име и пълни данни от личната ми карта, но не бях поканен да го подпиша и затова вероятно не ми бе връчен, но той физически съществува в органите на МВР.

2. Протокол за полицейско предупреждение, който: Бе съставен на Площад “Независимост” от старши инспектор Димитър Кикьов, с GSM 0888548055 (записан е на личния ми GSM в 18:04 ч., поради обаждането тогава на полицейския служител да ме търси по време на започналото вече в 17:30 ч. Събрание на открито), на 17.09.2007 г. срещу моята личност с попълнени пълни данни от личната ми карта, в качеството ми на съорганизатор и комендант на Събрание на открито, организирано от Обществения съвет на Асоциация на свободното слово “Анна Политковская”, съгласно Закона за събранията, митингите и манифестациите, за което сме внесли изискуемото се законово Уведомление до Столична община(СО) с входящ № 4900-1145/11.09.2007 г. по описа на СО. Протоколът бе подписан лично от мен, със собственоръчно вписано мое “Особено мнение”, в което аз протестирам за незнанието ми за какво ме притесняват от МВР, като ми се съставя този БЕЗСМИСЛЕН протокол, когато аз като български гражданин познавам и съм спазил ЗСММ, но ми бе отказано да ми бъде дадено копие от същия Протокол, подписан от мен, въпреки че под първия екземпляр (оригинал) бе подложен от полицая (видяно от мои свидетели и от моя адвокат) същият по размер на листа, кочан с инициали МВР и със сложено и налично индиго непосредствено под оригиналния лист.

Тъй като в законоустановения 14-дневен срок не получих отговор с решение съгласно ЗДОИ, обжалвам пред Вас в качеството си на физическо лице този мълчалив отказ, като Ви моля да постановите решение, с което да отмените като незаконосъобразен и порочен мълчаливия отказ на министъра на вътрешните работи на Република България.

Приложение: 1. Заявление по ЗДОИ с вх. номер 4533/20.09.2007 по описа на МВР.
2. Документ за внесена държавна такса – 10 лева.

Няма коментари: