10 април 2009

СЛЕД БОЙКО - ГЛОБА И ЗА СТАНИШЕВ!

Национално движение Екогласност подаде Искане за намеса до инж. Иван Симидчиев – Началник на Дирекцията за национален строителен контрол /ДНСК/ по повод незаконното откриване на строителна площадка в Белене на 03.09.2008г. без одобрен инвестиционен проект.

Цитираме текста:

Уважаеми господин Симидчиев,

Съгласно чл. 222, ал. 1, т. 1 във вр. с чл. 225, ал. 2 от Закона за устройство на територията(ЗУТ), Национално движение „Екогласност” се обръща към Вас, като Началник на Дирекцията за национален строителен контрол, за спиране на строежа или част от него на строителната площадка за АЕЦ “Белене”, като незаконни, защото се извършват без одобрен инвестиционен проект.

От медиите бяхме научили, че на 03.09.2008 г. край гр. Белене е станало откриване на строителната площадка по изпълнение на инвестиционното предложение за изграждане на АЕЦ “Белене”. С наше искане вх. № 08.10-179/27.10.2008 г. по описа на Министерския съвет(МС) уведомихме длъжностното лице, извършило първата копка – министър-председателят Сергей Станишев, че неговото действие по откриване на строителната площадка е незаконно поради факта, че инвестиционният проект на АЕЦ “Белене” не е одобрен и тече задължителната законова процедура за неговото разглеждане. В тази връзка, председателят на Агенцията за ядрено регулиране Сергей Цочев заяви публично в медиите през м. 01.2009 г., че “проектът все още не е представен, а на АЯР ще са нужни 9 месеци, за да се произнесе със заповед”.

Като националноотговорна гражданска екологична организация, НД „Екогласност” обжалва във Върховния административен съд мълчаливия отказ на министър-председателя да отговори на нашето писмено искане. С Определение № 13981/16.12.2008 г., Върховен административен съд-Пето отделение, прекрати делото като отказа да разгледа по същество жалбата на НД „Екогласност”, защото липсва подлежащ на оспорване административен акт на МС и на 10.03.2009 г. Петчленен състав на ВАС потвърди определението на първоинстанционния съд. В мотивите си съдът търси наличие на писмен административен акт, когато ние визираме действието по чл. 157, ал. 1 на ЗУТ, за откриване на строителната площадка на АЕЦ ”Белене”. Относно отпращането от първоинстанционния съд към чл. 5, т. 3 от Закона за безопасно използване на ядрената енергия(ЗБИЯЕ) и задълженията за упражняване на контрол от Председателя на Агенцията за ядрено регулиране, ние вече бяхме получихме пълен отказ от г-н Сергей Цочев с негово писмо 03-00-18 от 26.09.2008 г., на нашето писмено искане 09-08 от 08.09.2008 г. за административната му намеса по случая.

Обяснението от Кабинета на министър-председателя в писмо до НД „Екогласност” изх. № 08.10-179/05.11.2008 г.(след старта на делото в съда) е, че “е стартиран проектът за строителство на площадката, но не и на самата ядрена централа. Касае се за подготвителни действия от общ характер, свързани с прилежащата структура, които не са част от изграждането на ядрените съоръжения”.

Какво казва закона:

1. Съгласно чл. 64, ал. 4 от ЗУТ Проектирането и строителството на обектите на техническата инфраструктура се извършват по общия ред, определен в този закон. Не може каквато и да е прилежаща структура да бъде извън инвестиционния проект за строителство на площадката. За този обект държавният ядрен регулатор Агенцията за ядрено регулиране(АЯР) е издала досега следните документи за същата площадка и разглеждана в цялост като площадка:

1.1. Разрешение рег. № Б-3040 от 14.12.2004 г. за избор на площадка на ядрено съоръжение. Не можем да премълчим в тази процедура за писмо № 05-00-48/05 от 12.07.2006 г. на АЯР до инвеститора на проекта АЕЦ “Белене” Национална електрическа компания ЕАД, със 140 съществени забележки за недостатъците на проекта.

1.2. Заповед № РД-22-512 от 21.12.2006 г. за одобряване на избрана площадка за разполагане на ядрено съоръжение.

Вижда се, че е несъстоятелно да се говори за някакво отделяне на прилежащата структура за площадката, още повече когато се признава и от МС с горното писмо изх. № 08.10-179/05.11.2008 г., че е стартиран проектът за строителство на площадката.

2. Съгласно чл. 142, ал. 1 от ЗУТ Инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване и са основание за издаване на разрешение за строеж.

3. Съгласно чл. 141, ал. 5, т.т. 4, 5, 6 и 7 от ЗУТ, при съгласуване и одобряване на инвестиционните проекти, оценката обхваща проверка за съответствие с взаимната съгласуваност между частите на проекта, пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления, изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива и със специфичните изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива.

4. Съгласно чл. 144, ал. 1, т. 4 от ЗУТ одобряването на инвестиционния проект, по които се издава разрешение за строеж, се съгласува и одобрява след представяне на административните актове, които в зависимост от вида и големината на строежа се изискват като условие за разрешаване на строителството по специален закон, който в случая е ЗБИЯЕ.

5. Съгласно Раздел III. от ЗУТ “Разрешаване на строителството”, разрешението за строеж трябва да е комплектовано заедно с одобрения инвестиционен проект. С писмо до НД „Екогласност” № 533/03 от 22.10.2008 г. от Администрацията на МС се уточнява, че действително към момента все още няма цялостно изготвен и одобрен технически проект.

6. Съгласно чл. 148, ал. 3 във вр. чл. 149, ал. 2 от ЗУТ, обжалването на Разрешението за строеж от МРРБ може да се извърши само от ограничен кръг лица, в които не попада НД “Екогласност” и затова ние не сме могли да обжалваме издадения акт от МРРБ № РС-3О/03.07.2008 г.

7. Съгласно чл. 151 от ЗУТ, т. нар. “прилежаща структура” не попада в изброените дейности, за които не е необходимо разрешение за строеж и невярно се твърди от писмата на МС, че техническата инфраструктура може да се отдели от проекта за площадката.

8. Т. нар. “прилежаща структура” не попада в изброените отделни етапи (части) на строежите, за които може да има издадено друго разрешение за строеж, а не както е в случая № РС-3О/03.07.2008 г. представлява издадено разрешение от МРРБ за целия строеж на площадката, съгласно чл. 152, ал. 1 от ЗУТ.

9. Съгласно чл. 154, ал. 1 от ЗУТ, при промяна на инвестиционните намерения след издаване на разрешението за строеж се допускат само несъществени отклонения от одобрения инвестиционен проект.

След като в по-горе цитираното писмо № 533/03 / 22.10.2008 г. от Администрацията на МС се уточнява, че действително към момента все още няма цялостно изготвен и одобрен технически проект, със сигурност никой не може да гарантира че няма да има промени в инвестиционните намерения преди представяне на техническия проект и неговото одобрение от АЯР. Съгласно чл. 154, ал. 2 от ЗУТ, съществени отклонения са: промяна вида и местоположението на общи инсталации и уредби в сгради и съоръжения, както и промени във вида, нивото, местоположението и трасето на преносни и довеждащи проводи и съоръжения, комуникационно-транспортните мрежи и съоръжения и на съоръженията и инсталациите за третиране на отпадъци, което представлява “прилежаща инфраструктура.

Т.е. това е още едно обстоятелство за недопустимост на започване на каквито и да са строителни дейности по издаденото разрешение за строеж от МРРБ преди чаканата законова санкция от АЯР – заповед-разрешение за строеж на площадка “Белене” от държавния регулатор АЯР.

10. Съгласно чл. 157, ал. 1 от ЗУТ за начало на строежа съобразно издаденото разрешение за строеж се счита денят на съставяне на протокола за откриване на строителната площадка, което е станало именно на 03.09.2008 г. след “първата копка”, извършена от министър-председателя на България Сергей Станишев, според съобщението на Правителствената информационна служба от същата дата, публикувано и на електронната страница на МС.

11. Разрешението за строеж № РС-3О/03.07.2008 г., издадено от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) преди санкцията на държавния регулатор АЯР, е несъобразено с § 2, ал. 4 от Допълнителните разпоредби на Наредбата за осигуряване безопасността на ядрените централи, приета с ПМС № 172 от 19.07.2004 г., обн., ДВ, бр. 66 от 30.07.2004 г., изм., ДВ, бр. 46 от 12.06.2007, изм., ДВ, бр. 53 от 10.06.2008, в сила от 10.06.2008 г., където е записано:

„Разрешението от Агенцията за ядрено регулиране по чл. 33, ал. 1, т. 3 от Закона за безопасно използване на ядрената енергия (ЗБИЯЕ) за строителство е основание за издаване на разрешение за строеж по Закона за устройство на територията(ЗУТ) от министъра на регионалното развитие и благоустройството”.

12. Нарушено е изискването на ал. 3 от § 2 от Допълнителните разпоредби на същата Наредба, ако е одобрен подробния устройствен план и на техническия инвестиционен проект по ЗУТ от МРРБ:

Заповедите по чл. 33, ал. 4 ЗБИЯЕ за одобряване на избраната площадка и на техническия проект са основание за одобряване на подробния устройствен план и на техническия инвестиционен проект по ЗУТ от министъра на регионалното развитие и благоустройството.

Това сочи закона.

Известно е, че заповед за одобряване на техническия проект от държавния регулатор АЯР може да има най-рано 9 месеца след представянето на проекта, което даже все още не е станало. Поради това, министърът на регионалното развитие и благоустройството не е имал законово право да одобри самия технически инвестиционен проект, което е задължително изискване преди издаване на Разрешението за строеж № РС-3О/03.07.2008 г. от МРРБ.

Действията на министър-председателя по стартиране на строителството по проекта АЕЦ „Белене” са основани на издаденото Разрешение за строеж от МРРБ, което обаче не може да влезе в сила без Заповед от АЯР по чл. 33, ал. 4 от ЗБИЯЕ за одобряване на техническия проект.

При подробно изложените обстоятелства по случая, лесно се стига до отхвърляне на манипулативното твърдение: “анализът на цялостната нормативна уредба сочи, че преди издаването от страна на АЯР на разрешение за строителство, въз основа на издадено от МРРБ разрешение за строителство на площадка “Белене” могат да бъдат извършвани подготвителни действия от общ характер, свързани с прилежащата структура, които не засягат изграждането на самите ядрени съоръжения”, както ни отговарят от МС в горецитирано писмо.

ИЗВОД: Съгласно чл. 148, ал. 4 от Закона за устройство на територията Разрешението за строеж се издава въз основа на одобрен технически или работен инвестиционен проект”, а тъй като министър-председателят Сергей Станишев знае, че липсва одобрен проект, то той е нарушител на закона с откриването на строителната площадка АЕЦ “Белене” на 03.09.2008 г.

Уважаеми господин Симидчиев,

НАСТОЯВАМЕ да приложите чл. 222, ал. 1, т. 1 от ЗУТ - „Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол или упълномощено от него длъжностно лице спира незаконни строежи”, защото законовото определение за “незаконен” е съгласно чл. 225, ал. 2 от ЗУТ Строеж или част от него е незаконен, когато се извършва без одобрен инвестиционен проект....

НАДЯВАМЕ СЕ, че санкцията в размер на 50 000 лв., съгласно чл. 237, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, ще отнесете лично към извършителя министър-председателят Сергей Станишев, а не към държавния бюджет на Министерския съвет.

С уважение:

Петър Пенчев

Заместник-председател

20 години НД Екогласност



ПОКАНА
На 11.04.2009 г.(събота) от 11:00 ч. в София, градинката „Кристал”(срещу Централния военен клуб)

20 години
НД Екогласност



От българското гражданско участие в Европейския проект за рухването на Берлинската стена,
през основополагането на СДС, до Гражданска екологична организация.


За контакти:
Петър Пенчев – зам.-председател на Национално движение „Екогласност” – GSM 0887525032

08 април 2009

Балканският крал на кокаина Сретен Йосич: Бойко Борисов и Николай Гигов ме защитаваха

8 Април 2009

Сретен Йосич: “В България бях в безопасност, защитаваше ме техният разузнавателен сектор, Бойко Борисов, който по-късно стана кмет на София, и Николай Гигов, собственик на ФК “Локомотив”, с когото имах общ бизнес, той беше легален търговец на оръжие". Това е заявил пред Окръжния съд в Белград балканският крал на кокаина Сретен Йосич, цитиран от сръбския вестник "Блиц" в сряда.
Йосич, известен още като Йоца Амстердам, е подсъдим за убийството през 1995 година на един от конкурентите му в балканския подземен свят Горан Марянович.
Сръбският мафиот Йосич бе обявен за издирване от властите в Белград през 2001 г., а година по-късно бе арестуван в България и при изключителни мерки за сигурност екстрадиран в Холандия, която го издирваше за участие в заговор за убийство на холандски прокурор. През март 2006 г. сърбинът бе предаден на родното си правосъдие, а два месеца по-късно излезе от затвора срещу рекордна гаранция от 300 000 евро.
След екстрадирането на Йосич от България тогавашният главен секретар на МВР и сега кмет на столицата и лидер на готвещата се да управлява партия Бойко Борисов твърдеше, че сърбинът е подготвял убийството му заради това, че го е предал на правосъдието.
В показанията пред съда в Белград във вторник Йоца Амстердам казва, че през 90-те години е помагал на правителство на Милошевич при снабдяването с технически средства, енергийни ресурси и хуманитарна помощ, а в “социалистическите страни” България, Румъния и Македония е лобирал да бъдат по-гъвкави по отношение на санкциите срещу Югославия.
“Тогава беше договорено, че никой от нас не бива да печели нищо от този патриотичен акт. Служих на тази цел, но през 1994 г. стана ясно, че нещата вече не са такива и хора от партията (социалистическата партия на Милошевич в Сърбия – б.р.) забогатяват. Възпротивих се срещу това и казах, “ако умея да правя това по-добре от вас, защо аз да го правя заради патриотизма, а вие да трупате пари”, каза Йосич.
След това Йоца Амстердам влязъл в конфликт с ръководството на тогавашната югославска Държавна сигурност и по-специално Радован Стоичич – Баджа. Получил заплахи и се преместил да живее в България, защото преценил, че "и бодигардове не могат да му помогнат в Сърбия".
След това Йосич заявява, че българските служби, Бойко Борисов и Николай Гигов са го защитавали. "Малко е странно, но какво да се прави, такова беше сътрудничеството", добавя той пред сръбските магистрати. Възходът в престъпната кариера на Сретен Йосич започва през 90-те години, когато започва да работи за тайната полиция на тогавашна Югославия. Преди това той е дребен бандит, който бързо се издига до наемен убиец, твърди сръбската преса.
Йосич се прочува като важен играч на западноевропейския пазар на хероин и кокаин и се смята, че контактува директно с наркокартелите от Южна Америка. На негово име се преписват много недоказани убийства, сред тях и това на Поли Пантев, разстрелян на остров Аруба. Името на Йоцич бе замесено и в ликвидирането на сикаджията Милчо Бонев - Бай Миле.

07 април 2009

Съдът защити борец за човешките права



Върховният административен съд на Република България – Трето отделение, с Решение № 4372 от 02.04.2009 г., уважи жалбата на Пламен Димитров Борисов срещу полицейски произвол на 31.07.2008 г. в Основно училище „Св.св. Кирил и Методий”, село Долно Церовене, област Монтана, по повод защитата на училището от закриване и водените съдебни дела. Полицейските действия са били брутални, според писмените показания на свидетел, представени като доказателство в съда.


Борецът за защита на човешките права на ромските ученици и техните учители Пламен Димитров е председател на Общинския координационен съвет на Синдиката на българските учители, община Якимово, област Монтана, и председател на Национално движение “Екогласност”-секция Долно Церовене. На неговото искане по Закона за достъп до обществена информация за полицейските действия в сградата на училището, министърът на вътрешните работи отговори с мълчалив отказ.
Съдът определи непроизнасянето на министъра като нарушение на закона и отмени този мълчалив отказ, като върна административната преписка на министъра на вътрешните работи и го задължи за изрично произнасяне в едномесечен срок от влизане на решението в сила.
Това решение на ВАС се приема като справедлива победа на едногодишната борба за запазване исконните традиции в 144-годишното училище в с. Долно Церовене и успех за малките ученици от ромски произход да се обучават в непосредствена връзка с родителската общност.

06 април 2009

Политическите тиквеници са готови да променят всичко само нищо да не се промени


За пореден път се правят опити да се запази старото. Политическите тиквеници са готови да променят всичко само и само нищо да не се промени. Като се започне от създаването на СДС-тата, мине се през Нов избор, недоносчетата на Лупи, НДСВ, ГЕРБ, ЛИДЕР, АТАКА, РЗС и се стигне до ГЛАС и прочие недовършени измислици и се стигне до „великата” идея неправителствени организации да влязат и да оправят парламента.
Общо взето в този привиден хаос се въртят едни и същи хора с едни и същи идеи. А идеята е само една-да забогатеят за сметка на всички останали. Те са щедри на обещания и вдигат пушилка, но отгоре погледнати се въртят в кръг като мотоциклет със заключено кормило.
Това, от което се нуждае страната, е да поеме във вярната посока и да извърши трудната реформа на държавата. Защото реформата и досега не е започната. С изключение на идиотската криминална приватизация, която промени собствеността от държавна, но ползвана от една партия за лични цели. Сега собствеността е в ръцете на членовете на тази партия и на подставените им лица. Политическата власт остана в ръцете на същите хора и на техните синове и внуци. Няма промяна нито в съдебната система, нито в администрацията.
Няма промяна и в медиите. Ако го нямаше интернет, никой нямаше да знае огромна част от информацията, която се укрива от избирателите. За тяхно съжаление, спирането на „Свободна Европа”, „ББС” и другите радиостанции бе веднага компенсирано от сайтовете и блоговете в интернет. Така на управляващите не им се отвори парашута и е само въпрос на време труповете им да възпроизведат онзи прекрасен звук „Туп”.
Навъдиха се сума ти „политолози”, „социолози”, „ПР-агенции” и какви ли не Андрейрайчевци, Кънчостойчевци и прочие, които с израз на дълбокомислие редят „тъничка струйка от паралитични мисли”, както е казал О.Хенри в разказа си „Наръчникът на Хименей”. Вкусът на тези мисли е на прокиснало мляко, смесено с пюре от бели червеи. Те вкупом изпълват вестници и електронни медии, където срещу солидно заплащане твърдят това, което са поръчали „големите пари”. Общо взето техния рефрен е следния: „ако изборите бяха сега, щеше да стане това и това”. С други думи: „ Ако Ахмед Доган пръдне в Парламента, всички, с изключение на ДПС ще напуснат залата”.
Къде са дългосрочните им прогнози? Къде е анализа на сегашното състояние на страната? Къде е набелязаната цел? Къде е показан пътя, по който трябва от изходната точка да се стигне до целта? Кой и как ще извърши административната реформа? Няма ги и не може да ги има, понеже не им стига акъла за това. Най-много да се изцепят като Райчев” Туркия ке падне-1876”, т. е. „Преходът свърши!”. След тази тъпа реплика кой и защо му плаща? Много просто, плаща му този, който му е поръчал тази реплика. Защото да кажеш за нещо, което още не е дошло, че си е отишло, дори и да е по поръчка, трябва задължително да си идиот.
Напоследък някои ПР-агенции насъскват определени лица да правят граждански сдружения и да влязат в Парламента. От това по-голямо безумие няма. Неправителствените организации са сбор от недоволни, понякога с лични мотиви, а не от единомишленици. В момента, в който се конкретизира програмата им, ще настане масова схватка. Защото властта се критикува от много позиции, но програмата иска единомислие.
Това, което не попада в анализите на „едикаквисилозите” е тези около 40-50 % които няма да гласуват. А те са най-интересни, защото при едно правилно подхождане към тях могат да решат съдбата на страната. И това рано или късно ще стане. Боричкането в другата половина е безсмислено и безперспективно. Какво ще промени, например, създаването на военно-патриотичен съюз? Ще вземе гласове от негласуващите? Нищо подобно. Най-много да откъсне някой глас от АТАКА и БСП. А това нищо не променя. А какво ще вземе ГЛАС? Ще прибере от гласовете на БСП и НДСВ.

Заиграването в сектора на гласуващите е излишно хвърляне на сили и пари. Перспективата е да се създаде стратегия за дълготрайно развитие на страната и да се направят прости, но действащи програми за излизане на България от блатото. Реформата на държавната власт може да се осъществи успешно само ако се извършат следните действия:
- Брутална реформа на прокуратурата и ВСС.
- Дълбок анализ за състоянието на държавата и нацията в момента.
- Ясно формулиране на целта, към която да се движим.
- Създаване на програми за реформиране на административната система и едновременно с това извършване на реална децентрализация на властта.
- Едновременно с това създаване на кадри, които да извършат реформата
Тези задачи могат да бъдат извършени в рамките на 7-8 години и единствено това може да накара негласуващите да поемат отговорност и да пуснат бюлетините в урните.
Всичко останало е от Луканова.

Николай Колев - Босия

Коментар на Петър Пенчев и Пламен Димитров: Негласуващите да пуснат в урните недействителни бюлетини - ето ти два Референдума на изборите през 2009 г. Против политическата система и то законен вот-протестен.

03 април 2009

11 граждански сдружения срещу настояването на президента за спешно приемане на семейния кодекс, заедно с оспорваните текстове

http://www.sva.bg/index.php?id=7189204008623688800



OTВОРЕНО ПИСМО НА АСОЦИАЦИЯ "ОБЩЕСТВО И ЦЕННОСТИ"

ПОДКРЕПЕНО ОТ ОЩЕ 10 ГРАЖДАНСКИ ОРГАНИЗАЦИИ


УВАЖАЕМИ Г-Н ПРЕЗИДЕНТ,

Силно сме обезпокоени от Вашето изказване за "бързо приемане" на Семейния кодекс по време на провелата се на 30 март, 2009г. среща по проблемите на децата (публикувано в онлайн изданието на в. Дневник на 30.03.2009 г.), както и за използване на Вашите правомощия като Държавен глава за оказване натиск върху парламентарното ръководство, Премиера и коалиционните партньори да гласуват Законопроекта за Семеен кодекс в настоящия му вид.

Като граждани и неправителствени организации напълно подкрепяме приемането на улеснените процедури за осиновяване, но категорично настояваме "Фактическото съпружеско съжителство" да отпадне от Законопроекта.

Изразеното от Вас желание за бързото приемане на Законопроекта за Семеен кодекс в настоящия му вид означава, че пренебрегвате позицията на гражданското общество у нас, хилядите писма на граждани, петициите на неправителствените организации, позицията на Българската православна църква и представените у нас вероизповедания, проведените дискусии и кръгли маси по проблема и мирните протести в подкрепа на Българското семейство и деца.

С настояването си за "бързо приемане" на промените в Семейния кодекс Вие не само настоявате за узаконяване на полигамията (многоженството), кръвосмешението и хомосексуалните фактически съжителства, но открито апелирате за "легалното" нарушаване на Конституцията на Република България с въвеждането на паралелната институция на съпружеското съжителство.

Фактическото съпружеско съжителство не отговаря на семейните традиции и нагласите на гражданите в Република България и е против ценностите на българския народ и прерспективите му за развитие, определени в Конституцията.

Въвеждането на фактическите съпружески съжителства не защитава децата. При тях не съществуват стимули за припознаването им от бащата, нито се гарантира доказването на произхода им. Приемането на закона в настоящия му вид ще доведе до многократно увеличаване броя на изоставените деца в домовете.

Чрез фактическото съпружеско съжителство България се връща назад към примитивните форми на семейни отношения от полигамен вид и излага децата на риск. Ние не желаем това.

Апелираме към Вас да използвате правомощията си да защитите една от малкото ценности, които като народ сме съхранили през вековете и да настоявате за отпадане на Фактическото съпружеско съжителство.

С уважение:


Стоян Георгиев, председател на Гражданско сдружение "АСОЦИАЦИЯ ОБЩЕСТВО И ЦЕННОСТИ"
адв. Диана Даскалова, учредител на Фондация "ЦЕНТЪР ЗА ПРАВНА ПОМОЩ - ГЛАС В БЪЛГАРИЯ"
адв. Иван Груйкин, председател на ГИ "СПРАВЕДЛИВОСТ"
инж. Снежинка Цветнова, представител на Група ГЕО
Иван Христов, представител на МРЕЖА ЗА ГРАЖДАНСКО УЧАСТИЕ И ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ
Ст.н.с. инж. Вилям Попов, председател на ГС «КОМПЕТЕНТНОСТ И МОРАЛ»
И Сдружение «ПСИХОТРОНИК»
Пламен Димитров, председател на СИНДИКАТА НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ, община Якимово
Аделина Парцеклийска, ХРИСТИЯНСКА АСОЦИАЦИЯ НОВА НАДЕЖДА НА ИНВАЛИДИТЕ
инж. Петър Пенчев, член на обществения съвет на АСОЦИАЦИЯ НА СВОБОДНОТО СЛОВО "АННА ПОЛИТКОВСКАЯ"
Веселин Димитов - председател на "ЕКОСДРУЖЕНИЕ ВРЪБНИЦА-НАДЕЖДА



ДО
Г-Н ГЕОРГИ ПЪРВАНОВ
ПРЕЗИДЕНТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
София 1123, "Дондуков" 2 /Дирекция "Приемна"/

КОПИЕ ДО:
Г-Н ГЕОРГИ ПИРИНСКИ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА НАРОДНО СЪБРАНИЕ
София 1169, пл. Народно събрание № 2
Г-Н АНГЕЛ НАЙДЕНОВ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ПАРЛАМЕНТАРНАТА ГРУПА
НА КОАЛИЦИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ
София 1169, пл. Народно събрание № 2
Г-Н ПЛАМЕН МОЛЛОВ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ПАРЛАМЕНТАРНАТА ГРУПА НА НДСВ
София 1169, пл. Народно събрание № 2
Г-Н АХМЕД ДОГАН
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ПАРЛАМЕНТАРНАТА ГРУПА НА ДПС
София 1169, пл. Народно събрание № 2
Г-Н ЯНАКИ СТОИЛОВ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА ПО ПРАВНИ ВЪПРОСИ
София 1169, пл. Народно събрание № 2
БЪЛГАРСКИТЕ МЕДИИ

За контакт: АСОЦИАЦИЯ ОБЩЕСТВО И ЦЕННОСТИ
e-mail: contact@sva.bg

София, 2 април, 2009 г.

02 април 2009

Провал на кмета Бойко Борисов

"Айриш таймс": Западналостта на София е символ на по-дълбоки проблеми
02.04.2009 12:34
vesti.bg

София не се е променила много и що се отнася до външния й вид, положението дори се е влошило след присъединяването на страната към ЕС. На булевард "Витоша" все още има дизайнерски бутици, макар и може би по-малко. Има хубави барове и ресторанти, но също така олющени стени, сгради с временни подпори и грозни скелета, напукани и разкъртени павета, плочки, които се клатят и пръскат кал, докато вървите.
Светофарите, пътните знаци и сигналните заграждения са счупени или ръждясали. Капаците на каналите и други покрития могат да се окажат смъртоносни. Пътищата са осеяни с дупки, които се пълнят с лед, кал или вода в зависимост от сезона. От тротоарите стърчат необясними парчета метал и жици на мястото на улични знаци (или може би нещо друго), които дебнат невнимателните пешеходци. Старите жилищни блокове са целите във влажни петна и често с липсващи балкони.
Ирландската президентка едва ли е забелязала от колата си огромното количество боклук по софийските улиците - символ на провала на кмета Бойко Борисов, чиято дясна партия ГЕРБ необяснимо се надява на успех на предстоящите избори.